Ta strona używa plików Cookies. Mają Państwo możliwość wyboru czy odwiedziny na stronie są uwzględniane w danych statystycznych czy nie. Niniejsza strona zbiera dane statystyczne analityczne i marketingowe.
Zmień ustawienia plików cookies aby dostosować zgody lub kliknij w przycisk "Akceptuj wszsytkie" aby zaakceptować wszsytkie zgody.
Dowiedz się więcej o tym jak używamy plików cookies o tym jak używamy plików cookies.
Czy wiecie, że jesienią i zimą tego roku, 𝘇 𝗶𝗻𝗶𝗰𝗷𝗮𝘁𝘆𝘄𝘆 𝗙𝘂𝗻𝗱𝗮𝗰𝗷𝗶 „𝗣𝗼𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗲̨ 𝗣𝗼𝗺𝗼́𝗰”, 𝗼𝗸𝗼ł𝗼 𝟮 𝟬𝟬𝟬 𝘄𝗿𝗼𝗰ł𝗮𝘄𝘀𝗸𝗶𝗰𝗵 𝗽𝗿𝘇𝗲𝗱𝘀𝘇𝗸𝗼𝗹𝗮𝗸𝗼́𝘄 𝗶 𝘂𝗰𝘇𝗻𝗶𝗼́𝘄 𝗸𝗹𝗮𝘀 𝟭-𝟯 𝘂𝗰𝘇𝘆 𝘀𝗶𝗲̨ 𝘀𝗮𝘃𝗼𝗶𝗿-𝘃𝗶𝘃𝗿𝗲’𝘂 𝘄𝗼𝗯𝗲𝗰 𝗼𝘀𝗼́𝗯 𝘇𝗲 𝘀𝘇𝗰𝘇𝗲𝗴𝗼́𝗹𝗻𝘆𝗺𝗶 𝗽𝗼𝘁𝗿𝘇𝗲𝗯𝗮𝗺𝗶? W tym roku po raz pierwszy część zajęć – także te, które mają miejsce dziś – odbywa się „w terenie”: we wrocławskiej Zajezdni Tramwajowej Borek, we współpracy z MPK Wrocław.
Uczestnicy zajęć nie tylko dowiadują się, jak i kiedy pomagać oraz czego robić nie należy, ale też samodzielnie wcielają się w role osób z niepełnosprawnościami i „na własnej skórze” doświadczają trudności, z którymi stykają się ich rówieśnicy.
Zajęcia, z pomocą wolontariuszek i kadry MPK Wrocław, prowadzi nasza terapeutka zajęciowa, Agata Golanowska:
𝑁𝑎𝑗𝑤𝑖𝑒̨𝑘𝑠𝑧𝑎̨ 𝑡𝑟𝑢𝑑𝑛𝑜𝑠́𝑐́ 𝑠𝑝𝑟𝑎𝑤𝑖𝑎ł 𝑑𝑧𝑖𝑒𝑐𝑖𝑜𝑚 𝑤𝑗𝑎𝑧𝑑 𝑑𝑜 𝑝𝑜𝑗𝑎𝑧𝑑𝑢 𝑀𝑃𝐾 𝑛𝑎 𝑤𝑜́𝑧𝑘𝑢 𝑝𝑜 𝑠𝑝𝑒𝑐𝑗𝑎𝑙𝑛𝑒𝑗 𝑟𝑎𝑚𝑝𝑖𝑒. 𝐽𝑎𝑘 𝑚𝑜́𝑤𝑖ł𝑦 - 𝑛𝑖𝑒 𝑧𝑑𝑎𝑤𝑎ł𝑦 𝑠𝑜𝑏𝑖𝑒 𝑠𝑝𝑟𝑎𝑤𝑦, 𝑧̇𝑒 𝑡𝑜 𝑡𝑎𝑘𝑖𝑒 𝑡𝑟𝑢𝑑𝑛𝑒. 𝑁𝑎𝑗𝑏𝑎𝑟𝑑𝑧𝑖𝑒𝑗 𝑧𝑎𝑐𝑖𝑒𝑘𝑎𝑤𝑖ł𝑦 𝑗𝑒 𝑛𝑎𝑡𝑜𝑚𝑖𝑎𝑠𝑡 𝑛𝑎𝑝𝑖𝑠𝑦 𝑤 𝑎𝑙𝑓𝑎𝑏𝑒𝑐𝑖𝑒 𝐵𝑟𝑎𝑖𝑙𝑙𝑒’𝑎. 𝐾𝑖𝑒𝑑𝑦 𝑝𝑜𝑘𝑎𝑧𝑎ł𝑎𝑚 𝑖𝑚, 𝑔𝑑𝑧𝑖𝑒 𝑡𝑎𝑘𝑖𝑒 𝑛𝑎𝑝𝑖𝑠𝑦 𝑚𝑜𝑧̇𝑛𝑎 𝑧𝑛𝑎𝑙𝑒𝑧́𝑐́ 𝑤 𝑝𝑜𝑗𝑒𝑧́𝑑𝑧𝑖𝑒 𝑀𝑃𝐾, 𝑝𝑟𝑜́𝑏𝑜𝑤𝑎ł𝑦 𝑤𝑦𝑐𝑧𝑢𝑐́ 𝑝𝑜𝑑 𝑝𝑎𝑙𝑐𝑎𝑚𝑖 𝑘𝑟𝑜𝑝𝑘𝑖, „𝑜𝑑𝑐𝑧𝑦𝑡𝑎𝑐́” 𝑛𝑎𝑝𝑖𝑠. 𝐶ℎ𝑒̨𝑡𝑛𝑖𝑒 𝑡𝑒𝑠𝑡𝑜𝑤𝑎ł𝑦 𝑡𝑒𝑧̇ 𝑔𝑜𝑔𝑙𝑒, 𝑘𝑡𝑜́𝑟𝑒 𝑖𝑚𝑖𝑡𝑢𝑗𝑎̨ 𝑟𝑜́𝑧̇𝑛𝑒 𝑛𝑖𝑒𝑝𝑒ł𝑛𝑜𝑠𝑝𝑟𝑎𝑤𝑛𝑜𝑠́𝑐𝑖 𝑤𝑧𝑟𝑜𝑘𝑢.
Tegoroczne warsztaty to część projektu “Wrocław bez Barier”. Zajęcia są bezpłatne dzięki współfinansowaniu ze środków PFRON będących w dyspozycji Urzędu Miasta Wrocławia – Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Nasza Fundacja warsztaty „Wchodzę w rolę” organizuje już od pięciu lat. Nabór do tegorocznej edycji warsztatów jest zamknięty, ale kolejna szansa udziału powinna się pojawić w przyszłym roku.